Over ons

Inspiration Sessions: Sustainability meets Future Business Club (SFB)

De SFB Club is opgericht door Danielle Braamhaar en Benno Pieters om gericht kennis en ervaringen te delen, met mensen die geïnteresseerd zijn in het verduurzamen van hun onderneming, aan de hand van de laatste inzichten. Het doel is om bedrijven verder te helpen in de komende 3 jaar met hun business. Gemiddeld drie keer per maand houden we een bijeenkomst met een specifiek thema dat jouw bedrijf op een praktische manier verder helpt, rekening houdend met wat nu al mogelijk is. Ons centrale thema is ‘De toekomst van …..’ Elke Inspiratie Sessie is gericht op één specifiek thema en geeft de mogelijkheid om waardevolle zakenrelaties op te bouwen.

Danielle Braamhaar

5619953d-cacb-4643-bc08-999658170dbb

Over Danielle Braamhaar: 

“Ik heb jarenlang ervaring als directeur Rabobank in de zakelijke dienstverlening. Tijdens mijn carrière heb ik veel bedrijven gezien en veel gepassioneerde en creatieve ondernemers ontmoet. In de afgelopen 5 jaar heb ik mij gespecialiseerd in een duurzame samenleving en de wijze waarop je als bedrijf hierop kan inspelen om winstgevend te blijven. Er zijn veel succesvolle bedrijven die duurzaamheid hebben geïntegreerd. Er zijn talloze wegen die naar Rome leiden. Een aantal van die ideeën heb ik verwerkt in mijn boek ‘Your Future Company’. 

“Recentelijk ben ik afgestudeerd aan de universiteit van Tilburg. Het doel van mijn afstudeeropdracht was om een duurzaam winstgevend businessmodel voor de wereldwijde kledingindustrie te presenteren. Ik kan daar uren met passie over praten 😉. Ik deel graag mijn kennis met je. 

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat bedrijven die duurzaamheid en technologie integreren en zich aanpassen aan een veranderende omgeving, bestaansrecht hebben en winstgevend zijn. Mijn levensmotto is ‘waar een wil is, is een weg’. 

Benno Pieters

aed4d9a0-5df1-4aa7-b9f2-c4f8dcda2c7f

Over Benno Pieters: 

“Ik heb een belangrijk deel van mijn carrière doorgebracht in de ICTsector waar ik verantwoordelijk was voor verkoop en implementatie van hardware en software systemen, om innovatie en bedrijfsprocessen efficiënter te maken. Mijn taak was om te kunnen voorspellen hoe klanten hun bedrijfsprocessen het beste konden optimaliseren en inrichten. Vervolgens was ik verantwoordelijk voor de implementatie ervan. Dat is begonnen bij vooraanstaande Engineering afdelingen van bedrijven zoals Philips, ASML, KLM en de Koninklijke Marine.  

Later ook in bredere context van algehele bedrijfsvoering. In 2001 zette ik mijn eerste bedrijf op als ondernemer en ben nu 2 bedrijven verder; ik verdien de omzet met mijn bedrijf door het introduceren van nieuwe manieren van digitaal zakendoen voor ondernemers.  Het unieke van onze aanpak is dat we de uniciteit van een onderneming snel weten te definiëren en uit te vergroten door het inzetten van de nieuwe digitale middelen (en daarmee nieuwe verdienmodellen mogelijk te maken). Het doel is dat jij als ondernemer de kennis overneemt en het zelf verder weet uit te bouwen. Ik heb in 1995 een boek geschreven met de titel ‘Business ReEngineering’ en in 2010 co-auteur geweest van de best seller ‘word zelf een Merk!’, dat ook vertaald is in het Engels.” 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Krijg wekelijkse inspiratie en kennis op het gebied van duurzaamheid, technologische ontwikkelingen en business modellen! Als je je aanmeldt voor een van onze memberships, ben je automatisch ingeschreven voor de nieuwsbrief.